Együttműködés fejlesztés

A munka minőségére az egyes csapatok hatékony együttműködése nagy hatással bír. Tréningjeink célja a közösségi szellem erősítése, a csapatban rejlő kompetenciák produktív kihasználása, az erőforrásokkal történő megfelelő gazdálkodás.

  • 1
Vissza

Együttműködés fejlesztés

Együttműködés fejlesztés

A sikeres vállalati működés kulcseleme alapvetően a csapatok, a szervezeti egységek hatékony együttműködése, melyek döntő módon befolyásolják a munka minőségét, a csapattagok elégedettségi szintjét és ezáltal a szervezeti célok elérését.

„Csapatmunkákból sokat tanultam" K.B.É.
„Gyakorlati példák és azok tanulságainak elemzése" P.I.
„Gyakorlati feladatok és az ezzel járó visszajelzés a jellemünkre" K.A.
„A játékok nagyon érdekesek voltak, amikből lehet építkezni" B.A.

Apollo 13 - együttműködés-fejlesztő szimulációs tréning

Kód: EGYUA13

A speciális élményprogram célja az együttműködés fejlesztése IT és mérnöki csapatok számára, a munkafolyamatok tökéletesítése csapatmunkában történő tervezéssel és megvalósítással. „Houston, van egy kis gond…” 55 órával és 55 perccel vagyunk a fellövés után. Képzelje csak el, hogy Ön is a fedélzeten utazik, amikor a legénység egyik tagja robajszerű zajról számol be. A szokatlan hangot a műszaki egységben lévő 2. sz. oxigéntartály felrobbanása okozta. A tartály az Apollo űrhajó elsődleges energiaforrását jelentő üzemanyagcellákat táplálta oxigénnel. A tartalékakkumulátorokról a parancsnoki és műszaki egységet (CSM) legfeljebb tíz órán át lehetett működtetni. Hazatérésig viszont még legalább 87 órát kellett eltöltenie a legénységnek a lassanként működésképtelenné váló űrhajóban. A földi személyzet minden erejét megfeszítve dolgozik a rendkívüli helyzet következtében előálló újabb és újabb problémák megoldásán. Az idő azonban egyre fogy. Nagyon gyorsan fogy… Üdvözöljük Apollo 13 szimulációs játékunkon („Apollo 13 – an ITSM case experience™”). A tréning az Apollo 13 űrhajó útja során a valóságban megtörtént szituációkat dolgozza fel. A résztvevők a houstoni irányítóközpont szerepköreit betöltve, csapatként dolgoznak, feladatuk: a megsérült űrhajót és a legénységet épségben visszahozni a Földre.  Informatikai és mérnöki területen dolgozó csapatok számára javasoljuk együttműködés-fejlesztésre, csapatépítésre. A résztvevők egy 8-15 fős csapat tagjaiként a houstoni irányító központ különféle szerepköreit töltik be. A csapat a misszió fent leírt négy fázisának feladatait végzi el, és lekezeli a felmerülő rendkívüli eseményeket és szituációkat. Az egyes fázisok tevékenységei a következő lépésekre oszthatók: folyamat megtervezése, szimuláció végrehajtása, értékelés és jelentéskészítés. A játék során végig különféle ITIL folyamatokra lesz szükség ahhoz, hogy a földi személyzet és a legénység tagjai leküzdhessék a nehézségeket, és időben elvégezhessék a szükséges változtatásokat az űrhajó konfigurációjával és pályájával kapcsolatban. Együttműködés gyakorlása egy izgalmas, interaktív játék keretében Stressztűrés, viselkedés időnyomás alatt Problémamegoldó képesség vizsgálata, új és váratlan eseményekre való reagálás képességei Kommunikáció a csapaton belül, az információ áramlásának hatékonysága Ügyfélkezelés és ügyfél-kommunikáció Az Apollo 13 történetének feldolgozásán keresztül az ITIL folyamatok használatának bemutatása A folyamatok közötti kölcsönös függőségek, illetve a folyamatok által az üzleti folytonosságra gyakorolt hatások bemutatása A munkafolyamatok jobb megértése. Annak megismerése, hogy megfelelő tervezéssel hogyan lehet javítani egy szolgáltató szervezet teljesítményét Munkafolyamatok tökéletesítése, csapatmunkában történő tervezéssel és megvalósítással Egyéni és csoportos döntéshozatal 1-1,5 nap

A képzés javasolt időtartama:1-1,5 nap

Együttműködés fejlesztés

Kód: EGYU

A tréning célja, hogy az együttműködés fejlesztése által megerősödjön a közösségi szellem. Tisztázódjanak a szerepek és kapcsolatok, világossá váljanak a célok, érdekek és prioritások. Továbbá a résztvevők képesek legyenek az erőforrásokkal gazdálkodni, saját kompetenciáikat és a csapatban rejlő kompetenciákat a lehető leghatékonyabban hasznosítani. További cél, hogy a résztvevők megértik az egymásrautaltság fontosságát és a felelősség elhárítása helyett a közös problémamegoldás kerül a középpontba.  Hogyan tudunk hatékonyan csapatban dolgozni? Milyen elakadásaink vannak az együttműködés terén és hogyan orvosolhatók? Milyen együttműködési stratégiákat tudunk alkalmazni? Hogyan kezeljük konfliktushelyzeteinket? Hogyan kommunikáljunk hatékonyabban? Hogyan oldjunk meg eredményesebben felmerülő problémákat? Hogyan erősíthetjük a „belső szolgáltatói” magatartást?

A képzés javasolt időtartama:2 nap

Hatékony csapatok menedzselése

Kód: EGYUHAT

A tréning célja, hogy a résztvevők felismerjék, milyen fejlődési úton megy végig egy csoport, míg csapat lesz belőle és tudják, hogy ők hol tartanak ebben a folyamatban; Tudatosítsák, hogy milyen hatással van egy csapat teljesítményére a változás, átalakulás, fluktuáció és vezetőváltás; Beazonosítsák az 5 csapatromboló viselkedésformát (diszfunkciók), amelyek gátolják a csapat teljesítményét és megtanulják ezeket csapattagként és/vagy vezetőként átformálni; Feltérképezzék a 8-féle csapatszerepet és azok erősségeit, megnyilvánulási formáit és igényeit a csapatukban annak érdekében, ahogy azokat kiaknázva hatékonyabb együttműködést és nagyobb teljesítményt érjenek el. Célközönség Közép-és felsővezetők (kiemelten értékesítési csapatokat menedzselők); Olyan csapatok, ahol 25% feletti a fluktuáció vagy 1 év alatt legalább 3 vezetőváltást éltek meg; Ahol a vállalatot a közelmúltban átszervezték és a funkciókat újra definiálták. A program végére a résztvevők képessé válnak A csapattagok egyéni szerepének megfelelően motiválni és nagyobb teljesítményre ösztönözni a csapatot; Észrevenni, beazonosítani és hatékonyan kezelni a csapatban megjelenő, teljesítményt és együttműködést romboló diszfunkciós elemeket; Azonnal hatékonyan reagálni a változásokból, fluktuációból vagy teljesítmény-nyomásból adódó konfliktusokra, pozícióharcokra és normaváltásokra; Támogatni a csapatukat az elkötelezett, bizalmon alapuló támogató légkör megteremtésében, a normaalkotásban, és a vállalati "Stockholm-szindróma" kezelésében.

A képzés javasolt időtartama:2 nap

Y az X munkahelyen - generációk közötti együttműködés fejlesztése

Kód: EGYUYX

A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék az X és Y generációs munkatársak motivációit és elképzeléseit a munkával és munkahellyel kapcsolatban; Hatékony együttműködési formákat alakítsanak ki egymás tiszteletben tartásával; Megreformálják a kommunikációs szokásaikat (pl. e-mailek, meetingek tartása) úgy, hogy az mindkét generáció képviselőjének megfeleljen; Értsék és toleránsan viszonyuljanak egymás generációs szokásaihoz. Célközönség Minden Y és X generációs munkatárs, aki szeretné jobban megérteni a másik generáció működését A program végére a résztvevők képessé válnak ... Hatékonyan együttműködni és a generációs különbségeket áthidalni; A vállalati kultúrát pozitív irányba befolyásolni; Itélkezés-mentes figyelmet biztosítani egymásnak; Hatékonyan támogatni másokat a beilleszkedésben és a generációs "gap"-ek elfogadásában.  

A képzés javasolt időtartama:2 nap

Enneagram-alapú együttműködés fejlesztés

Kód: EGYUENNE

A tréning célja, hogy fejlessze a résztvevők önismeretét és önreflexióját a 9 Enneagram karaktertípus megismerésével és a saját karakter beazonosításával (tesztek, szituációs gyakorlatok, filmrészletek elemzése); Toleranciaszintjét emelje az egyes karakterek mozgatórugóinak, viselkedés-mintáinak megismertetésével; A résztvevők ismerjék meg az Enneagram gyakorlati felhasználását (pl. karriertervezés, projekt-csapat összeállítása, irodai környezet kialakítása, interjúztatás, stb.); Felismerjék a karakterisztika tudatos használatának erejét értékesítési és tárgyalási szituációkban; Elsajátítsanak egy új, karakterekhez optimalizált konfliktuskezelési stratégiát. Közép-és felsővezetők; HR menedzserek; HR generalisták; Fejvadászok; Coach-ok és mediátorok; Munkatársi közösségek (csapatépítés keretein belül). A program végére a résztvevők képessé válnak Felismerni a saját alapkarakterüket, valamint meghatározni a munkatársaik karakterét, legfőbb motivációiját. Ez a tudás segítséget nyújt nekik a csapatépítésben, az új munkatársak integrációjában, a karriertervezésben, az ügyfélkezelésben, a pozitív, egészséges versenyszellemű irodai légkör kialakításában, valamint a konfliktusok kezelésében; Az egyértelmű, céltudatos verbális és non-verbális kommunikáció használatára, a meetingek hatékonyságának növelésére, a kommunikációs „csúszások” kezelésére és a csapaton belüli kommunikáció javítására, a toleranciaszint emelésére; A saját üzleti területük hatékonyabb működtetésére.

A képzés javasolt időtartama:2 nap

DISC-alapú együttműködés-fejlesztés

Kód: EGYUDISC

A tréning célja, hogy a résztvevők önismeretét és önreflexióját fejlessze a 4 alap és az ún. "felvett" DISC karakterstílusok megismerésével és a saját karakter beazonosításával (tesztek, szituációs gyakorlatok, filmrészletek elemzése); A résztvevők képesek legyenek a tárgyalási partner gyors és pontos beazonosítására és a megfelelő kommunikációs attitűd megválasztására; Tudatosan figyeljenek majd arra, hogy mivel segíthetik a sikeres együttműködés kialakítását a különböző karakterek mozgatórugóinak és viselkedés-mintáinak figyelembe vételével; Ismerjék meg a DISC-tipológia gyakorlati felhasználását (pl. karriertervezés, hatékony értékesítés, ügyfélélmény növelése, stb.); Képesek legyenek tudatosan használni a DISC-tipológia erejét értékesítési és tárgyalási szituációkban. Kiknek ajánljuk Mindenkinek, aki szeretné önismeretét és kommunikációs stílusát fejleszteni, közép-és felsővezetők, HR menedzserek, HR generalisták, coach-ok, fejvadászok, munkatársi közösségek (csapatépítés keretein belül) A program végére a résztvevők képessé válnak ... Felismerni a saját alapkarakterüket, valamint meghatározni a tárgyalópartner karakterét, kommunikációs stílusát. Ez a tudás segítséget nyújt nekik abban, hogy tudatosan moderálják a beszélgetés menetét, odafigyeljenek a partner motivációjára és együttműködő légkört alakítsanak ki. Az egyértelmű, céltudatos verbális és non-verbális kommunikáció használatára, a meetingek hatékonyságának növelésére, a kommunikációs „csúszások” kezelésére és a csapaton belüli kommunikáció javítására, a toleranciaszint emelésére.

A képzés javasolt időtartama:1 nap

"Sokszínű Oázis" program

Kód: OÁZIS

A tréning célja, hogy fejlessze a résztvevők önismeretét, önbecsülését és önérzetét; Támogatást kapjanak a munkahelyi közösségbe való be- és visszailleszkedés során; Erőt merítsenek egymás sikertörténeteiből; Felismerjék és tudatosítsák erősségeiket és lehetőségeiket; Képessé váljanak az asszertív (önérvényesítő) kommunikációra; Érdekképviseletet és támogató közösséget alkossanak a nehézségek együttes leküzdésére. Kiknek ajánljuk Megváltozott munkaképességű munkatársak számára; GYES-ről visszatérő kismamák számára; Tartós táppénzről visszaérkező kollégáknak; Mindazoknak, akik szeretnék őket támogatni a be- és visszailleszkedésben; HR vezetők és HR generalisták számára. A program végére a résztvevők képessé válnak ... Beilleszkedni és újraintegrálódni a vállalati közegbe; A saját erősségeiket, tudásukat és lehetőségeiket összehangolni és öntudatos, önérvényesítő módon képviselni a saját érdekeiket; Tudatosan alakítani a munkahelyi kommunikációt és támogatni a munkatársaikat a toleráns és nem túl-kompenzáló magatartásminták kialakításában.

A képzés javasolt időtartama:2 nap

Hírlevél feliratkozás

Rólunk mondták

„A tréningek személyre szabottak, a vevői kéréseknek, igényeknek megfelelőek. A trénerek kedvesek, képzettek, tájékozottak, a kapcsolatépítésük a résztvevőkkel nagyon gyors és hatékony. Rugalmas szervezés, precíz adminisztráció jellemzi munkájukat."

Erdei Ferenc – oktatási vezető, Michelin Hungária Kft.

Rólunk mondták

„A céget megbízhatónak, rugalmasnak és sokoldalúnak ismertük meg. A választott képzéseket igényeinknek megfelelően, kellő precizitással és pontos szervezéssel bonyolították le. Oktatóik kellő szakértelemről tettek tanúbizonyságot, lehetővé téve ezzel a tudásanyag gyors és alapos elsajátítását. Felkészült és tapasztalattal rendelkező munkatársaik hatékony segítséget nyújtottak a pályázati dokumentáció elkészítéséhez. Örömünkre szolgált az együttműködés!"

Horváth Erika – projektmenedzser, IKRON Fejlesztő és Szolgáltató Kft.